سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عبد عاشق

پاکن جادویی

بسم الله الرحمن الرحیم

مدرسه که می رفتم ، ابتدا با مداد می نوشتیم و هر جااشتباه می کردم با پاکنی که پدرم برای من خریده بود پاک می کردم .کم کم بزرگ تر شدم و با خودکار می نوشتم و هر جا اشتباه می کردم چون نمی توانستم با پاکن پاک کنم ، پس آب دهان به پاک کن می زدم ، و پاک می کردم وگاهی خوب پاک میکرد و گاهی کاغذ را پاره می کرد . ولی باز هم پاک کن هایی که مخصوص خودکار بود آمد ، ولی باز هم بزرگ تر شدم با ماژیک که نوشتم و اشتباه می نوشتم دیگر هیچ پاکنی نبود که آنها را پاک کند . ولی اگر آقا معلم چشم پوشی می کرد دیگر نیاز به هیچ پاکن نبود (ولی بعضی می گفتند که غلط گیر آمده ولی به نظر من غلط گیر اشتباه را پاک نمی کرد بلکه فقط آن را از جلوی چشمهایمان پاک می کرد )

 

 

                                         

 

 

                                              


اقدام تامل بر انگیز در ثبت ملی و بازسازی محل تولد سر کرده بهائیت

    نظر
بسم الله الرحمن الرحیم

 

میان خانه‌های تاریخی ثبت شده در تهران با خانه‌ «میرزا بزرگ نوری» مواجه می‌شویم که منزل پدری و محل تولد میرزا حسینعلی نوری سرکرده فرقه «بهائیت» است، اقدامی که مشخص نیست عامدانه بوده یا سهوی؟!

به گزارش فارس، این روزها در شهر بزرگی چون تهران با قدمتی چند صد ساله خانه‌های قدیمی یافت می‌شود که نشان از فرهنگ و معماری خاص آن دوران دارد، خانه‌هایی که گاه به ثبت سازمان میراث فرهنگی استان تهران رسیده است، منازلی مانند خانه اتحادیه، خانه امیربهادر، خانه امام جمعه، خانه شقاقی، عمارت موقوفه فاضل عراقی که همگی بیانگر برگی از صفحات تاریخ این شهر است.

با این وجود در حوالی خیابان پامنار خانه‌ای وجود دارد که در تاریخ 28 آذر سال 1385 به ثبت ملی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران رسیده است، این خانه با نام «میرزا بزرگ نوری» منزل پدری «میرزا حسینعلی نوری» معروف به بهاء الله سرکرده فرقه تشکیلاتی «بهائیت» است.

 

 

در این خانه بود که حسینعلی نوری در سال 1233 قمری به دنیا آمد و فعالیت خود را برای گسترش بابیت آغاز کرد، در کتاب «نبیل زرندی» -از کتاب‌های بهائیان- درباره فعالیت انحرافی سرکرده فرقه ضاله بهائیت در این خانه می‌نویسد: «در زمان ادعای بابیت سید علی ‌محمد شیرازی، در جمادی الاول 1260، او جوانی 28 ساله و ساکن تهران بود که در پی تبلیغ نخستین پیروی باب، ملاحسین بشرویه‌ای معروف به «باب الباب»، او و برادرش، میرزا یحیی معروف به «صبح ازل» در شمار نخستین گروندگان به باب در آمدند»، بنابراین با یک حساب سر انگشتی می‌توان فهمید که این خانه مرکزی برای رشد و تبلیغ فرقه بابیت در تهران بوده است، هر چند که مجالی برای حسینعلی شد تا خود، فرقه‌ا‌ی را در ادامه بابیت راه‌اندازی کند!

صاحب فعلی خانه «میرزا بزرگ نوری» درباره این خانه می‌گوید: قبل از خرید این خانه، مالک اصلی آن سازمان تبلیغات اسلامی بوده و من این خانه را در سال 84 با هزینه شخصی خودم خریداری کرده و برای اینکه از تخریب آن پس از من جلوگیری شود، به ثبت ملی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران رسانده‌ام و اکنون نیز با هزینه شخصی آن را مرمت می‌کنم.

این در حالی است که سید کاظم موسوی مدیر مسئول ماهنامه «شفافیت» ضمن رد مالکیت سازمان تبلیغات اسلامی بر این خانه، ابراز می‌دارد: سازمان میراث فرهنگی در دوران تصدی اسفندیار رحیم مشایی این خانه را خریداری و به ثبت ملی آن اقدام کرده است.

منبع :سایت خبری رجا نیوز


دوست دارید همسرتان جزءکدام یک از همسران زیر باشد

    نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

دیروز یک مسابقه ای که هم زمان هم دور بین مخفی بود برگزار شد و فقط من یک مقداری از آن را برای شما می گویم :

موقع غذا کشیدن خانم ها برای خودشان و همسرانشان شد از بین 4تا آقا،2نفر از آنها به خانم هایشان می گفتند برای من گوشت نگذارید و 2 نفر از آنها می گفتند گوشت برای من بگذارید حال به نظر شما چرا این صحبت را می کردند :

...........................

.......................................

...................................................

....................................................................

....................................................................................

............................................................................................................

...............................................................................................................................................

.............................................................................................................................................................................

بله چند نفر از آنها موقع غذا خوردن مشخص شد وبعضی از آنها که مشخص نشد بعد از غذا خوردن از آنه پرسیدم

1) اولین آنها موقع غذا خوردن که شد اول گوشت های خورشت را خورد و بعد بقیه مخلفات خورشت را خورد پس این نشان می داد کهعاشق گوشت بود وگوشت ها را برای خودش می خواست

2)یکی از آنها که هنگام غذاخوردن که یک تکه کوشت زیر دندانش رفت ویک نگاه تندی به خانم کرد نشان داد که از گوشت بدش می آید

3)این یکی برای من خیلی جاب بود که موقع غذا دست به غذا نزد تا خانمش آمد کنارش نشست وتا نشست قاشق را پر از گوشت کرد و درون دهان خانمش گذاشت

4)واین یکی که بعد از غذا ازش پرسیدم گفت من عاشق گوشت هستم ولی بیشتر از آن عاشق خانمم هستم وچون رویم نمی شود به او .......... بدهم وبگویم این گونه به آن محبت می کنم

 

 


دانش شراب

بسم الله الرحمن الرحیم

ز ساقیا و شراب و جام چه دانم                                          که ساقی کیست و بهر چکاریست

شراب چیست و بهر چیست                                             جام هفت خط و پیاله چیست بهر چیست

از زمزمه دوستان منم هم ذکر شدم                                   ای کاش ساقی دهد علم هر چهار تا را

تا زین پس جای جام طلب خمره کنم                                   تابا نوشیدن خمره مرگ طلبم نه مستی